10 Jenis Solat Yang Tidak Diterima Oleh Allah SWT

Salam semua,
Dah lama tak menulis.
Hari terbaca dalam suratkhabar Harian Metro tentang 10 jenis solat yg tdk diterima oleh Allah SWT.
So ader jenis2 nyer yg hari nie baru saya tahu.
Dan saya ingin berkongsi apa yang saya tahu.
Sama2 kita jadikan panduan dan iktibar dalam hidup kita.


Rasullah SAW telah bersabda bahawa : " 10 orang solatnya tidak diterima Allah SWT", antaranya :

i) Orang lelaki yg solat sendirian tanpa membaca sesuatu.

ii) Orang lelaki yg mengerjakan solat tetapi tidak mengeluarkan zakat.

iii) Orang lelaki yg menjadi imam, padahal orang yg menjadi makmum membencinya.

iv) Orang lelaki yg melarikan diri.

v) Orang yg minum arak tanpa mahu meninggalkannya (Taubat).

vi) Orang perempuan yg suaminya marah kepadanya.
** Nampaknya saya kena la buat en hubby senyum selalu....Hehehehhe

vii) Orang perempuan yg mengerjakan solat tanpa memakai tudung.
** Baru ku tahu hari nie, betapa ruginya org perempuan yg tidak bertudung.

viii) Imam atau pemimpin yg sombong dan zalim menganiaya.

viiii) Orang-orang yg suka makan riba'.

x) Orang yg solatnya tidak dapat menahannya dari melakukan perbuatan yg keji dan mungkar.

Me Being Super Mom


Dah lama tak datang menjenguk blog budak cumils nie. Comel ker ^_^
Sejak2 mengandung anak ketiga rasa malas melanda sebab badan dah penat and otak nie asyik ingat nak baring n tido jer.
Punyer la malas tahap gaban skang nie

Dah lama teringin nak conteng2 kat sini, tapi apa kan daya badan yg letih and otak yang letih sebab skang budak cumil nie tengah further study kat UiTM Shah Alam as PLK student. Now I'm doing my degree and class dua kali sebulan.
First attended class otak mmg letih giler, blk trus Zzzzzzz jer sbb sakit kepala, al maklum la dah lama x jadik student tetiber jer jadik student blk ditambah pulak dgn tgh mengandung for 1st trimester. So paham2 ajer la.

Can you all imagine how's my life now. SO  tiring and busy, ader jer aktiviti biler weekend. Dah lama x bwk anak2 pegi jejln, dia org pun dah bosan asyik dok kat rumah ajer. Sabar yer anak-anakku nanti ibu cuti panjang kita pegi jejalan yer ^_^

Apa2 pun nanti kita citer lagik. Rindu sangat kat kengkawan bloggers yang lain.
Miss You All So Much <3