Tips Banyakkan Susu Ibu Dengan Qaseh Gold Adinda


Penyusuan susu ibu TIDAK semudah yang kita bayangkan jika masih belum melaluinya. Betul tak? Bagi saya betul (^___^)

Penyusuan susu ibu memerlukan SEMANGAT dan AZAM yg kuat. Mind set ibu sendiri sangatlah penting. Jangan kita memilih untuk menyusu kerana terikut-ikut dengan org lain. Jika itu yg terjadi anda tidak ke mana.

Pasangkan niat utk menyusukan anak hanya dgn susu ibu dari awal lagi saat anda tahu yg anda hamil.

Bagi yg boleh menyusukan anak secara terus "direct feeding" anda mungkin kurang bermasalah. Tapi bagi ibu-ibu yg bekerja anda harus tahu dan BELAJAR bagaimana utk maintainkan pengeluaran susu ibu ketika anak tiada di sisi (sedang bekerja).

Ianya sangat MUDAH. Hanya perlu faham konsep :

"Pengeluaran vs Permintaan (Supply vs Demand)

Jika ada permintaan maka terjadilah pengeluaran, Jika demand tinggi maka tinggilah supply. Mudah bukan?

Jadi utk ibu-ibu bekerja anda disarankan :

i) Pam secara konsisten. Bagaimana? Setiap 2-3 jam anda perlu kosongkan breast (pam atau marmet). Breast akan menghantar signal kpd otak bahawa demand sedang berlaku (pam / marmet) byklah supply (susu) anda.

ii) PENTING utk badan ibu sentiasa SIHAT dan BERTENAGA bagi memastikan pengeluaran susu tdk terjejas. Makan makanan seimbang. Tidak perlu berdiet. Amalkan makanan Sunnah setiap hari seperti kurma, madu, habbatus sauda, air zam-zam dll. Susah dan kesuntukan masa nak amalkan semua makanan Sunnah tersebut? Qaseh Gold ada semua ini.

iii) Qaseh Gold rasanya sangat SEDAP. Ibu menyusu digalakkan makan makanan yg SEDAP kerana dipercayai bila ibu enjoy dan HAPPY, hormon OKSITOSIN akan meningkat dan susu akan lebih mudah dihasilkan. Tindakan ini lebih dikenali sebagai "let-down reflex" (LDR

iv) Ibu-ibu hindari tekanan @ stress, tekanan mampu membuatkan susu merudum, ini yg biasa saya alami bila emosi tak stabil. Kalau boleh atasi stress supaya ia tidak mengganungu proses penghasilan susu....be POSITIF. Qaseh Gold membantu dalam menstabilkan MOOD, waktu datang bulan hormon akan berubah. Susu mungkin sedikit terjejas. Dengan Qaseh Gold InsyaAllah dpt membantu menstabilkan HORMON.

v) Minum air secukupnya iaitu air suam. Sekurang-kurangnya 3 liter sehari.

vi) Berdoalah kamu kpd Yang Maha Esa. Mohonlah kpdNya semoga dipermudahkan proses penyusuan sehingga 2 tahun seperti yg disyariatkan.

** Kajian sains menunjukkan buah kurma kaya dgn unsur zat besi dan kalsium. Unsur zat besi dan kalsium yg terdpt di dlm kurma adalah unsur yg paling tinggi bagi membentuk susu ibu.

Antara kajian lain yg dijalankan membuktikan bahawa kurma antara makanan yg paling PANTAS diproses sbg bekalan TENAGA. Kurma tersebut akan segera dibakar dan ia akan disalurkan ke bahagian anggota lain dan otak.

Satu kisah di dlm Al-Quran, Surah Maryam ayat 25-26. Ayat ini menceritakan tentang kisah perjuangan Saidatina Maryam ketika mahu melahirkan Nabi Isa Alaihissalam. Saidatina Maryam sedang kesakitan utk melahirkan Nabi Isa, lalu Allah memerintahkan Maryam utk memakan buah Kurma.

"Dan goyanglah pangkal pohon KURMA itu ke arahmu, nescaya pohon itu akan menggugurkan buah kurma. Maka makan, minum dan bersenang hatilah kami, jika kamu melihat seorg manusia, Maka Katakanlah : "Sesungguhnya aku telah bernazar berpuasa utk Tuhan yg Maha Pemurah, Maka aku tdk akan berbicara dgn seorg manusia pun pd hari ini." - Surah Maryam ayat 25-26

Jom berikhtiar dengan QASEH GOLD!!!!
Please LIKE my FB Page
SMS / Whatsapp / Telegram :
019-332 7841

No comments:

Post a Comment