Natural Remedi : Jus Daun Belalai Gajah Mampu Merawat Kanser



Penyediaan Jus :

Tahap 1 : 30 helai
Tahap 2 : 50 helai
Tahap 3 : 100 helai
Tahap 4 : 150-200 helai

Kisar daun belalai gajah dgn sebiji epal hijau & minum setiap hari, jangan ditapis jus tersebut. Elok diminum dgn seratnya sekali kerana baik untuk penyembuhan.
Masa amalkan minum jus nie kena berpantang dari makan makanan yang tinggi kandungan gula, madu, ikan kembung, ayam, itik, keladi, pulut dan mentega.

Daun belalai gajah atau Sabah Snake Grass (SSG) mengandungi anti oksidan yg tinggi utk mengatasi sel-sel kanser & mengekalkan sel-sel sihat dlm tubuh manusia.

Khasiat daun nie mampu membantu orang yg mempunyai masalah kesihatan seperti kanser, buah pinggang, radang prostat, kolesterol, tekanan darah tinggi, asid urik tinggi, diabetes, mengurangkan risiko salur darah tersumbat, membuang toksin dlm badan di samping kurangkan keletihan.

Herba ini turut dikenali sbg You Dun Chao atau Clilnacanthus Nutans & tergolong dlm family Acanthaceae.

Kajian mendapati bahawa daun ini tidak mengandungi toksik, mempunyai kandungan flavonoid yg tinggi, serta mengandungi pelbagai mineral, vitamin & asid amino yg diperlukan oleh tubuh badan.

Menurut kajian Jabatan Bioteknologi, Sekolah Teknologi Kesihatan, Universiti Ming Chuan, Taiwan, daun nie terbukti agen anti oksida terbaik. Fungsi anti oksida utk mengurangkan kesan radikal dlm tubuh badan. Menurut Fakulti Perubatan & Sains Kesihatan, UPM daun nie mampu melambatkan pertumbuhan sel kanser.

Bagi anda yg susah nak minum jus atau tak punya kesempatan boleh dptkan produk yg dihasilkan dari daun belalai gajah yg diedarkan oleh sebuah syarikat yg dikenali Tenaga Jati Bumi. Syarikat ini mengedarkan suplemen kesihatan seperti Uturn Extra (campuran serbuk soya & kurma merah), Uturn Fresh (campuran lemon & epal),teh uncang Uturn & minuman campuran botanik Clinacanthus Nutans). Suplemen yg dihasilkan menurut pematuhan kpd Amalan Pengilangan Baik (GMP) yg diluluskan oleh KKM & diiktiraf HALAL oleh JAKIM.

Anda boleh lawati laman web ini untuk lebih maklumat lanjut tentang produk-produk yg ditawarkan

Uturn 
Sumber rujukan : Utusan Melayu (M) Bhd.

Rindu Coco Minuman Coklat Menjana Minda

Tahukah anda semua di luar sana akan kebaikan koko, kurma dan stevia kpd kita!!!!




Tahukah anda KOKO melambatkan proses penuaan serta meningkatkan kebolehan mengatasi tekanan (anti-stres). Kesan Antioksida diperolehi drpd kandungan polyphenols yg tinggi seperti flavanoids. Kandungan yg paling penting didapati dari KOKO adalah flavan-3-ols @ lebih dikenali sbg catechin yg merupakan kumpulan kandungan kimia yg memberi tindakan antioksida yg kuat.




Tahukah anda KURMA membantu pembesaran, merangsang minda kanak-kanak serta perkembangan otak bayi (ibu hamil bykkan makan KURMA yer, jgn tunggu bulan puasa saje ^_^). KURMA dgn zat besi sangat sesuai bg org yg ada masalah anemia (kurang sel darah merah)-selalu terjadi kpd ibu hamil. Kandungan salasilat (sejenis zat yg serupa dgn aspirin) dlm kurma boleh bertindak sbg ubat kerana ia mampu mencegah pembekuan darah & juga bertindak sbg anti keradangan serta menurunkan tekanan darah (bagus utk penghidap darah tinggi). Malah ia juga boleh menjadi ubat penahan sakit dan demam. Selain itu KURMA kaya dgn khasiat protein, serat, glukosa, vitamin A & C, sodium serta potassium. Potassium yg terdpt dlm KURMA penting utk sistem saraf yg merangsang daya ingatan & meningkatkan sistem pertahanan badan.


Tahukah anda STEVIA dpt mengimbangi kandungan gula dlm badan. Membantu menurunkan kadar gula yg terdpt di dlm darah (sesuai utk penghidap kencing manis). Melawaskan pembuangan air kencing. Meningkatkan kadar tenaga di dlm tubuh badan. Melicinkan & memutihkan kulit serta awet muda (sesuai utk individu yg menjaga kecantikan diri ^_^). Membantu sistem penghadaman makanan di mana STEVIA berupaya mengawal berat badan (sesuai utk yg menjaga berat badan & nak kurus termsklah saya ^_^). Membantu individu yg ada masalah susah nak tidur (insomnia)-confirm lepas minum RINDU COCO terus tidur ^_^.



Kesemua bahan2 yg hebat2 nie ada dalam RINDU COCO. Jom sama2 kita berubah dan bertukar kpd yg lebih baik


Jom berQaseh Gold

=====================
INGIN TAHU LEBIH LANJUT
=====================

Boleh SMS/Whatsapp/Telegram ;

<<< 019-3327841 @ 011-15406231 >>>

ATAU

Klik Link Private Message;
https://www.facebook.com/messages/ShahAlamQasehGold

Klik LIKE page ini;
https://www.facebook.com/shaklee4u





Petua Banyakkan Susu Ibu

http://www.breastfeedingmum.com/wp-content/uploads/breastmilk-storage.jpg 

Terdapat beberapa sebab berlakunya keadaan dimana ibu merasakan susu yang dihasilkan semakin berkurangan. Keadaan ini mungkin disebabkan si ibu tidak memulakan penyusuan awal atau tidak menyusukan bayi dengan kerap. Sekiranya si ibu menyusukan anak secara eksklusif bermula sebaik sahaja bayi dilahirkan, susu akan keluar melimpah-limpah dan payudara sentiasa penuh walaupun baby sedang menyusu, ini kerana semasa baru melahirkan (berpantang), badan ibu belum adjust dgn hormon yg dihasilkan. Namun, setelah beberapa bulan,badan ibu sudah adjust sepenuhnya pada hormon dan susu yang dihasilkan akan mengikut keperluan baby, kalau ibu menyusukan anak secara eksklusif dan anak menghisap kedua2 belah payudara, maka susu yg terhasil banyak (walaupun tak sebanyak semasa berpantang). Ada berbagai2 cara untuk menambahkan penghasilan susu badan, antaranya ialah :

1. Susukan bayi bila-bila masa dia berasa lapar : Lebih banyak bayi menyusu lebih banyak susu yang akan terhasil.

2. Susukan bayi pada kedua-dua belah payudara sehingga bayi itu sendiri yang melepaskan puting setelah dia kekenyangan. Ini akan meransang lebih banyak penghasilan susu.

3. Jarak antara penyusuan mestilah tidak melebihi 2 jam. Susukan sekerap yang boleh, berikan bayi peluang untuk menghisap dari payudara untuk merangsang penghasilan susu

4. Jangan lupa untuk berasa tenang sewaktu menyusukan bayi. Ini kerana perasaan tertekan atau kurang keyakinan tentang kemampuan untukmenyusukan bayi juga boleh menyebabkan susu berkurangan. Dapatkan rehat yang secukupnya.

5.Dinasihatkan tidak memberi bayi makanan lain selain daripada susu badan terlalu awal, seperti makanan tambahan, jus2, air masak atau buah-buahan kepada bayi berumur kurang 6 bulan, kerana apabila baby mendapat makanan tambahan, bayi akan kurang menyusu dan ini sekaligus akan mengurangkan penghasilan susu pada ibu.

6. Penghasilan susu juga boleh terjejas akibat pemakanan. Bagi memastikan anda makan dengan betul, anda boleh melakukan perkara-perkaraberikut:
• Ambil hidangan seimbang berpandukan Panduan Piramid Pemakanan.
• Banyakkan minum air (digalakkan air Kosong suam) sepanjang hari.
• Hanya ambil suplemen jika dinasihatkan oleh doktor.
• Makan pelbagai jenis makanan yang kaya dengan nutrien.

7. Amalkan surah Al-Baqarah ayat 60 atau surah hujurat dan sapu di kedua belah payudara. Sambil menyusukan, sentiasalah usap rambut bayi, cium bayi.

8. Petua masyarakat kita:

* Cekur Manis

Cekur manis (atau nama lain pucuk manis) digunakan dalamperubatan tradisional untuk membanyakkan susu ibu. Caranya daun cekur manis yang telah dihancurkan ditampal pada payu dara ibu, dibasuh selepas kering. -Portal herba melur.com

* Kacang Tanah

Kacang tanah mengandungi protein yang tinggi, zat besi,vitamin E, kalsium, vitamin B kompleks dan fosforus. Malah kandungan protein dalam kacang tanah adalah jauh lebih tinggi dari daging, telur dan kacang soya. Ia juga mengandungi asid amino yang tinggi. Bagi menambah kandungan susu badanibu yang menyusukan bayi, digalakkan mengambil kacang tanah yang dipanggang bersama susu kambing. Bagi bayi yang alah terhadap kacang tanah, ibu-ibu dinasihatkan tidak mengamalkan petua ini

* Air Longan

Longan kering biasanya boleh dibeli di pasaraya atau kedaiubat cina. Rebus segenggam longan kering yang telah dibasuh bersih dengan 3cawan air sehingga kembang. Minum airnya. (Dalam perubatan tradisional Cina,longan dikatakan dapat menenangkan jiwa.)

* Halba dan Jintan Hitam

Terdapat beberapa jenis rempah yang biasa digunakan dalammasakan dapat menambahkan susu badan. Paling popular ialah halba. Halba bolehdidapati di kedai runcit mamak atau pasaraya besar. Cuci halba, keringkan,kemudian simpan dalam bekas bertutup. Antara cara yang paling sesuaimengambilnya dengan tidak memudaratkan appendiks ialah dengan merendamkansesudu halba dalam segelas air panas selama 15 minit. Tapis dan minum airnyasahaja. Jintan hitam (habbatus sauda) juga boleh diambil untuk tujuan dankaedah yang sama seperti halba

* Bunga Melur

Bunga melur atau nama saintifiknya Jasminum Sambac banyakdigunakan dalam perubatan terutamanya dalam perubatan ayurveda oleh masyarakatindia. Bagi masyarakat melayu antara kegunaannya ialah untuk menambahkan airsusu ibu. Caranya daun bunga melur digiling hingga halus dan ditampalsekeliling payudara diwaktu pagi sebelum mandi. Cuci bersih sebelum menyusukanbayi.

Bagi ibu yang berhasrat memberhentikan susu ibu pula,gunakan daun bunga melur untuk tujuan ini. Caranya, tumbuk lumat daunnya danditampal pada payudara. Lobak putih sangat bagus untuk ibu menyusu.Jika anda menambahkan sotong kering ke dalam sup lobak putih, ia berupayamenambahkan lagi susu badan. Walaupun bersifat sejuk, ia mengandungi banyakvitamin dan mineral. Sumber potassium, folat dan vitamin C yang sangat baik.

* Lobak Putih

Tidak perlu dimasak dan boleh dimakan begitu saja (mcm mknulam!) lobak putih dibuang kulitnya dan dihiris boleh ditambah dgn hirisanbawang besar beserta kicap. atau tambah hirisan bawang beserta garam.

* Pucuk Betik
Air rebusan daun betik muda boleh melancar dan menambahkansusu bagi ibu-ibu yang menyusui bayi mereka dengan susu badan. Rebus beberapahelai daun betik yang sederhana muda. Air rebusan tersebut hendaklah diminumdua hingga tiga kali sehari.

* Tuaman Daun Sirih

Sapukan sedikit minyak kelapa pada daun sirih. Kemudianlayurkan pada api sehingga layu. Setelah suam, tekapkan pada buah dada. Lakukansetiap hari sehingga susu badan anda banyak

* Jantung Pisang

Jantung pisang bukan sahaja sedap dimakan, ia juga berkesanuntuk menambahkan susu badan bagi ibu yang mengalami kekurangan susu badan.Makan dengan dicelur bersama sambal belacan, dibuat kerabu atau dibuat gulaimasak lemak cili api.

* Makanan Tinggi CLA

Ibu menyusu yang makan makanan tinggi kandungan conjugatedlinoleic acid (CLA) boleh meningkatkan kandungan kumpulan asid lemak ini dalamsusunya. Asid-asid lemak ini mempunyai pelbagai kebaikan dalam penjagaankesihatan antaranya kesan anti kanser, anti oksida, pengurangan berat badan danpengurangan risiko sakit jantung.

Dalam kajian yang didedahkan dalam Jurnal Kajian Pemakananini, susu perahan ibu menyusu yang makan biskut diperkaya CLA ini didapatimempunyai kandungan asid lemak lebih 46% berbanding ibu menyusu yang makanbiskut biasa. CLA dalam susu ibu mencapai tahap tertingginya selepas 8 ke 28jam ibu-ibu memakan biskut khas ini.

Kandungan CLA yang tinggi secara semulajadinya terdapatdalam makanan seperti susu, keju, telur, minyak sayuran dan sesetengah jenisdaging (ayam, daging lembu dan kambing yang makan rumput - bukan bijirin).Kebanyakan kajian tentang CLA dan kesannya terhadap manusia menggunakansupplement komersial.

* Kurma

Unsur zat besi dan kalsium yang terdapat di dalam buah kurmaadalah unsur yang paling tinggi bagi membentuk susu ibu. Bagi Ibu-ibu yangmempunyai masalah kekurangan susu, maka dengan memakannya dapat menggalakkanpertambahan kandungan susu


Antara makanan yang mungkin menambah penghasilan susu ibu

1. Makanan mengandungi vitamin B seperti kekacang, dal.
2. Jambu batu – makan begitu sahaja.
3. Sawi, kacang panjang, kacang buncis, jagung muda – gorengatau sup.
4. Daun atau pucuk meranti masak lemak putih, tumis air ataugoreng.
5. Oat – dijadikan minuman, biskut, bubur atau salutan padamakanan
sebelum dimasak.
6. Madu – gunakan sebagai pemanis dalam minuman, sapuan padaroti atau cicah pada lempeng susu beroat
7. Red raspberry leaves – suplemen dari farmasi
8. Barli – air atau bubur barli.
9. Pucuk manis – masak lemak bersama ubi keledek.
10. Pucuk pegaga – dijadikan ulam atau jus.
11. Daun kucai – goreng bersama tauge dengan tauhu dantempe.
12. Air soya dan produk soya seperti tauhu, taufufa, tempe
13. Air horlicks
14. Susu, produk tenusu dan pil kalsium (ibu menyusu akanmenyalurkan kalsiumnya pd anak yang disusuinya. Ini akan menyebabkan ibu kurangkalsium. - Kalau taknak tulang reput cepat n gigi goyang berderai cepat, mknlahkalsium ya!)
15. Teh hijau jepun
16. Makanan mengandung yis seperti roti, donut, tapai pulutdan sebagainya.
17. Bawang putih mengandungi banyak sulfur yang bagus untuksendi dan membantu penghasilan susu.
18. Kacang merah : rebus kacang merah tanpa gula. Minum airdan kacangnye sekali.
19. Ubat homeopati.


Makanan
- Lobak putih; boleh dimasak buat sup atau jus
- Bayam
- Broccoli; sumber kalsium yang baik.
- Sawi
- Cekur Manis - dimasak rebus/lemak manis. Atau dihancurkanditampal pada payu dara ibu, dibasuh selepas kering.
- Pegaga, daun pucuk betik, jantung pisang; dimakan sebagaiulam, rebus atau urap. Urap tu campuran kelapa, daun, bawang merah, bawangputih, ikan bilis/ udang kering.
- Kacang Hijau; bubur kacang hijau
- Kacang Tanah; kacang tanah yang dipanggang bersama susukambing
- Daun Kucai; daun kucai dan ikan bilis secukupnya danrebus, makanlah bersama-sama nasi.
- Petola, daun turi; masak lemak manis
- Kacang Buncis
- Kacang Dal; makan dengan roti canai
- Pucuk betik
- Roti; segala jenis roti especially roti planta
- Kurma; makan begitu sahaja atau buat jus
- Madu; sebagai pemanis dalam minuman
- Kismis; 7 biji setiap pagi, tengahari dan malam
- Ikan Tenggiri
- Sengkuang Cina
- Biskut bijirin -
- Buah Laici, Longan, Mata Kucing, Rambutan - bukan yangdalam tin / di proses
- Halba - masak dengan nasi (nasi dagang)

Minuman
- Air masak; minum lebih 3 liter sehari
- Susu; Susu Anmum Breastfeeding yang paling sesuai.
- Longan Kering; Samada dibuat jus atau dimakan begitusahaja / direbus
- Halba; rendam dan minum airnya. Boleh juga telan sesudukecil dengan air suam
- Oat; boleh ditambah dalam minuman/makanan
- Amalkan minum milo/nestum/ horlicks
- Amalkan meminum air rebusan buah pala/jus pegaga/spirulina
- Soya
- Kurma; makan begitu sahaja atau buat jus
- Air Kelapa
- Air Sengkuang Cina; boleh beli yangg dalm tin jenamaseason F&N atau buat sendiri, kisar buah sengkuang rebus dengan sedikitgula
- Daun betik;rebus beberapa helai daun betik yang sederhanamuda. Air rebusan tersebut hendaklah diminum dua hingga tiga kali sehari
- Lobak putih;parut lobak putih dan kisar hingga halus.Campurkan dengan satu gelas air suam. Minum dua kali sehari. Atau campurkanlobak putih dan lobak kuning, dikisar dan ambil patinya, bancuh dengan susuminum.
- Milkmaid tea
- Melilea Organic Soya Drink
- Autumnz Organic Nursing Tea
- Joy Angel Nursing Tea

Makanan Tambahan
- Pil Kalsium
- Obimim
- Omega 3
- Vitamin C
- Jamu yang membanyakkan air susu contoh PIL ASI, jamu nonaroguy (phytonatal)
- Alfalfa (Shaklee)
- Bidadari (DCL)
- GNC fenugreek - Halba dlm bentuk kapsul keluaran GNC
- Habatussauda
- Organic Spirulina
- Melilea Greenfield Organic
- ML; Goat's Rue Vegetarian Capsules
- ML; More Milk Plus Vegetarian Capsules
- ML; More Milk Special Blend Alcohol-free tincture (2oz)

Zikir dan Doa
- Berzikir dgn kalimah "YA MATIN" (Maha Sempurna KekuatanNya) 70 kali setiap hari. Waktu yg paling bagus adalah pada waktu malam dan subuh.Anda juga boleh bacakan zikir tersebut dan hembuskan ke dalam segelas air laludiminum.
- Baca doa untuk ibu-ibu- "Ya ALLAH...permudahkanlah segalaurusan kehidupanku, banyakkanlah susuku untuk bayiku, dan permudahkanlahperjalananku untuk menyusukan anakku agar menuruti segala yang telah Engkausyariatkan...AMIN..."
- Baca Selawat dan bismillah sebelum menyusu dan mengepam.
- Baca surah albaqarah ayat 60; letakkan tangan padapayudara, usap, dan doa dalam hati semoga Allah murahkan rezeki anak kita &supaya kita mampu keluarkan susu yang cukup pada anak kita hinggasekurang-kurangnya umurnya 2 tahun...InsyaAllah
Maksud ayat : Dan (ingatlah) ketika Nabi Musa memohon supayadiberi air untuk kaumnya, maka Kami berfirman: "Pukullah batu itu dengantongkatmu", (ia pun memukulnya), lalu terpancutlah dari batu itu dua belasmata air sesungguhnya tiap-tiap satu puak (di antara mereka) telah mengetahuitempat minumnya masing-masing. (Dan Kami berfirman): "Makanlah danminumlah kamu dari rezeki Allah itu, dan janganlah kamu merebakkan bencanakerosakan di muka bumi".

Lain-lain Amalan
- Selalu bersihkan puting untuk memudahkan liang-liang susukeluar dgn laju
- Kerapkan pengepaman setiap 2-3 jam sekali masa didalampantang, insyallah susu akan berlebihan nanti.
- Kerapkan pengepaman waktu malam, kerana waktu malamlahyang merangsangkan hormon payudara untuk membanyakkan air susu.
- Wajib mengurut badan satu bulan sekali. Boleh betulkanperjalanan urat-urat payudara.
- Pam susu sambil lihat muka anak atau gambar anak ditelifon bimbit atau bayangkan wajah comel anak yang menjadi segala-galanyadalam hidup.
- Sentiasalah berdoa pd Allah, semoga diberi ketenangan dandibanyakkan air susu. Usaha dan tawakkal adalah sebaiknya. Elok diamalkanselepas solat, sebelum mulakan sesi mengepam, semasa mengepam dan selepas pam.
- Rehatlah secukupnya. Jauhi stres kerana stres akanmenyebabkan hormon oksitosin terencat, sekaligus merencat pemancutan susu ibu.Bawa bayi tidur bersama anda setiap masa anda dengan bayi (hari cuti).
- Susuilah bayi dengan kedua-dua belah payudara sehinggabayi sendiri yang melepaskan puting setelah dia tertidur kekenyangan. Ini akan meransanglebih banyak penghasilan susu.
- Ibu juga digalakkan memerah susu pada sebelah payudara sambil bayi menghisap payudara yang satu lagi

Wajib ditinggalkan
- Minuman Ais
- Minuman bergas

Bertenang sama ada semasa menyusu bayi atau sesi mengepam. Sedikit tekanan pun boleh kurangkan pengeluaran susu.

"REZEKI SEMUANYA DATANG DARI ALLAH SWT"

The Amazing Kurma & Khasiatnya Dalam Perubatan

 
 
Dah lama tak bersiaran, hari nie kita tambahkan sedikit info tentang kehebatan Sang Kurma salah satu makanan Sunnah yg diamalkan oleh Baginda Rasullullah SAW kita.
 
Mengikut hasil kajian Sains, khasiat kurma telah terbukti :
 
i) Memanaskan badan
 
ii) Cergaskan tubuh
 
iii)  Cerdaskan minda
 
iv) Membantu tumbesaran kanak-kanak
 
v) Melancarkan perjalanan darah
 
vi) Menghindari barah @ kanser
 
vii) Mencuci hati
 
viii) Membantu mengurangkan pengaliran darah semasa kelahiran @ known as tumpah darah usually happend ke atas ibu2 hamil yg mempunyai hb rendah macam saya

Jangan ingat benefit kat buah kurma jer, umbut pokok kurma pun boleh dijadikan makanan & ada khasiat yg tersendiri.

Jus kurma berkesan meredakan tekanan darah tinggi @ high blood pressure

Kurma nie kaya dgn unsur zat besi & kalsium yg sesuai utk wanita samada semasa hamil @ selepas bersalin.

Mengikut kajian Dr. Mahmud Nazim al-Nasimy dlm buku Tempoh Mengandung dari segi Perubatan, Fiqhiyah & Perundangan, khasiat jus kurma antara lain ialah :

i) Menolong mencengkam rahim sewaktu kelahiran
 
ii) Memperkukuhkan urat rahim pd bulan terakhir kehamilan
 
iii) Membantu memudahkan proses kelahiran bayi (based on my experience it's really true, during delivered my 3rd baby, I only ate 7 kurmas & Alhamdullillah I had my full strength to give birth to my cute lil baby girl)
 
iv) Zat besi & kalsium dlm buah kurma adalah unsur yg paling tinggi diperlukan bagi membentuk susu ibu (so dear mommies it's proven that kurma is your milk booster)
 
v) Bagi ibu yg mempunyai masalah kekurangan susu, dgn memakan kurma boleh menggalakkan pertambahan susu
 
vi) Kurma berperanan dlm pertumbuhan kanak2, pembentukan darah & sumsum tulang
vii) Kajian juga membuktikan kurma antara makanan paling pantas diproses sbg bekalan tenaga

Firman Allah kpd Maryam, ibu Nabi Isa, supaya memakan kurma, ketika beliau dlm keadaan lemah selepas bersalin :

"Dan goncangkan batang kurma itu kpdnya, nanti ia gugurkan atasmu kurma yg masak." (Surah Maryam 19 : 25)

Memang terbukti secara saintifik dan memang telah termaktub di dalam Al-Quran akan kehebatan Si Kurma. Siapa la kita utk menyangkalnya.

Jom kita sama2 amalkan pemakanan Sunnah nescaya peroleh manfaat dan keberkatan dari-Nya

Dengan Sebotol Qaseh Gold mengandungi kesemua makanan2 Sunnah. Hebat bukan!!!!
Qaseh Gold tinggi kandungan KURMA!!!!
 
 

=============================
JOM BERUBAH KEPADA QASEH GOLD
==============================
=======================
1 FAMILY 1 SET QASEH GOLD
=======================
=======================
MUDAH, MURAH & MUJARAB
=======================
=====================
ANDA SIHAT HATI SENANG
======================

Berminat!!!!

Call / SMS : 019-332 7841 @ 011-1540 6231




Selamat Hari Kopi Antarabangsa



Sempena Hari Kopi Antarabangsa nie Wonda Coffee buat marketing baik punyer
Sape peminat tegar coffee bole la pegi dapatkan di 99 Speedmart seluruh Malaysia dr 29hb September sampai 1hb Oktober 2014. Dgn hanya sehinggit setin limited utk 3 tin jer ye.


posted from Bloggeroid

Nasik Kukus Manis



Nie citer last week. Lupa nak update blog 😁 Having luncheon with my bestie kat Honey Madu Cafe, Ken Rimba, Sek 16, Shah Alam. Bagi aku la kan nasik kukus dia okay la not so kick 😊 Pasai apa x kick sbb kuah dia manis la x sesuai dgn tekak kami oghg utagha nie 😁 Kami lebih suke mkn nasik kukus kat depan MRCB Shah Alam tue. Sedap dan murah siap bole mintak kaki ayam lebih 😁 Apa2 nasik kukus nie klu mkn panas2 mmg terbaeekkk bole berasap telinga 😁

posted from Bloggeroid

Usaha Tingkatkan Susu Ibu Untuk Pejuang Susu

Assalamualaikum buat pembaca blog bdk yg comey nie 😊

Dah hampir 11 bulan aku menjadi pejuang susu menyusukan anak aku yg ketiga dgn susu ibu. Dah mcm2 dugaan kena tempuh sampai ke takat nie. Apa2 pun pengalaman nie mmg pengalaman yg terbaik pernah aku lalui. Sbb anak first minum susu formula and yg second susu ibu plus susu formula.

Lepas hari raya puasa 2 bulan lepas production susu aku drop sbb biasa la bila cuti xde la rajin nak mengepam n bagi kat baby pun direct feed. Tue la jadi bila skip jadual pam 😢

Skang nie makin lama pam dok sama ja hasilnya. So end up hari nie aku try jugak ambik milk booster. Konon2 nak stopkan ambik produk express milk booster dan nak try cara alternatif dgn makan makanan milk booster. Tapi hasilnya dok sama ja. So hari nie aku pun dgn tekad pi la kedai Marissa Shoppe di Suri Puteri, Seksyen 20, Shah Alam. Dgn niat nak carik kot2 la ada coklat Mom's, belek punya belek last jumpa, apa lagi trus la beli. Dlm dok belek tue aku jumpa Umma Lacto, harga mahal la skit. Nak sedapkan hati aku ckp nak try dulu coklat Mom's. Lps tue aku pun pi Aeon Big dgn niat nak beli susu utk lactating mom. Aku jumpa Mamil Mama sesuai dgn harga dan berat yg paling penting poket aku 😁

Skang tgh dok taip sambil layan secawan hot chocolate Mamil Mama, sedap minum panas2. Nanti aku cerita lagi kesan lepas ambik produk2 milk booster nie. Jom minum dulu 😊






posted from Bloggeroid

Manfaat Kurma Kepada Ibu Mengandung & Bayi

Tahukah anda orang Yahudi menjadikan kurma satu menu wajib bagi isteri mereka yg mengandung. Selain memastikan si ibu mendapat nutrisi yg secukupnya, kurma juga dapat membentuk perkembangan otak bayi yg cerdas dan tubuh yg sihat.
Sebab itu orang Yahudi terkenal dgn kecerdikan & kecergasan!!!

Sebagai orang Islam, bukankah firman Allah begitu jelas dalam surah Maryam ayat 23 - 26 menceritakan kelebihan buah kurma?
Bukankah Nabi Muhammad SAW sangat menganjurkan pengambilan buah kurma bukan sahaja di bulan Ramadhan tetapi setiap hari?
Jadi mari kita menghidupkan sunnah Nabi Muhammad SAW ini dan pastikan anak-anak kita mendapat khasiat buah kurma sejak dalam kandungan lagi!!!

Kurma adalah salah satu bahan utama dalam Qaseh Gold (^__^)

http://nurainrayyan.files.wordpress.com/2013/10/1378434_656784447718286_750337643_n.jpg 

Jom kita berQaseh Gold (^__^)

Call/SMS/Whatsapp : 0193327841

Fakta Menarik Yang Anda Patut Tahu

http://1.bp.blogspot.com/-IaSDiSSe_ts/TxvLYnbR3BI/AAAAAAAABOM/a4nK2qofU5Y/s1600/yg-kuning.jpg

Tahukah anda pohon kurma adalah pohon tertua yg mula ditanam di dunia & dikatakan sejarah penanamannya melangkaui sejauh 4000 - 6000 tahun sebelum Masihi!!!
Selain daripada nilai nutrisi yg tinggi, buah kurma kaya dgn bahan phenol yg bercirikan antioksidan!!!
Antioksidan penting utk membantu mencegah penyakit berbahaya seperti penyakit jantung dan kanser!!!
Selain daripada itu, pengambilan makanan bercirikan antioksidan dapat menjadikan anda AWET MUDA (^__^)

Pokok Rumput Bantu Sembuhkan Denggi

Hari nie dok intai2 facebook saya terpanggil untuk berkongsi satu cara yg mungkin belum ramai yg tahu tentang khasiat pokok rumput yg selalu kita cabut dan buang begitu saja.
Sebab kita sendiri pun tak pernah terfikir yg pokok rumput nie ada khasiat yg tersendiri.

Saya kongsikan info ini dari salah seorg pengguna FB iaitu Nur Farhana Noor Musa.
Dia menceritakan ketika mamanya diserang denggi, ada auntie sebelah katil mamanya selalu minum air hijau yg dikatakan minuman herba. Ada satu hari anak lelaki auntie tue bawa pokok dan tunjukkan kpd mamanya, kaum Cina selalu gunakan pokok tue sbg rawatan denggi. Tujuannya untuk naikkan platlet darah pesakit. Mama dia pun cuba dan Alhamdullillah selepas sehari mencuba, platlet darah mamanya naik dan esoknya dibenarkan keluar wad.

Dia ada mengajar cara2 untuk sediakan air herba tue :
Kisar pokok tersebut yg dipotong sehingga ke akar umbi dgn gula perang. Kemudian tapis dan minum.
Rasanya???? Macam air tebu katanya.
Berapa sudu gula???? Secukup rasa. jangan sampai kena kencing manis.

Inilah gambar pokoknya.
Nama saintifik : Vernonia cinerea
Nama tempatan : Rumput tahi babi, Rumput sepagi


http://www.forestexplorers.com/7/images/stories/naturecures/commonvernonia.jpg 

Pic ihsan dari
www.forestexplorers.com


 Gambar dari jarak dekat
Nama lain : Bunga sawi langit

http://4.bp.blogspot.com/-Cw_ex2G-Mb8/Tbqrq5NEbOI/AAAAAAAABSo/Ckx6nUokgG8/s1600/DSCN1702.JPG

Pic ihsan dari
http://adrydaud.blogspot.com

Bagi yg dah baca sudi2 lah share info ini agar dapat membantu mana2 individu yg menghidap denggi.
Kita berusaha dan tawakal. Allah jua Maha Penyembuh.

Air Kelapa Mampu Ubati Penyakit Jantung, Kencing Manis & Darah Tinggi


TOLONG SHARE.. InsyaAllah saya sendiri akan pin post ini beberapa ketika supaya lebih ramai yang dapat melihat n mengamalkannya..

Petua perubatan drpd Ustaz Sharhan Syafie unt mengubati penyakit jantung, kencing manis n darah tinggi....kpd yg nak mencuba...sebiji kelapa muda yg berhingus (isi lembut) + 3 btg serai yg diketuk + 7biji halba...dipanaskan dan diminum airnye...amalkan selang sehari..sebanyak 7 biji kelapa perlu dihabiskan dlm masa 14 hari...selamat mencuba....InsyaAllah keberkesanan 80% berjaya Alhamdullillah...

SHARE tip penting ini kepada rakan anda yg menghidapi sakit jantung, kencing manis dan darah tinggi

Selamat mencuba!!


** Sumber dari FB Tips & Petua Kecantikan

Bahaya Ais Sebabkan Serangan Jantung

Kesan Minum AIS semasa / selepas makan.
Baca dan terus sebarkan kepada teman dan kenalan anda.
Serangan Jantung dan Amalan Minum Air Panas ....
Artikel ini berguna untuk semua.
Bukan sahaja amalan meminum air panas selepas makan, tetapi berhubung SERANGAN JANTUNG!!!!.
Kita tidak akan kehilangan apa-apa... malah
akan mendapat faedah dari amalan ini.

Kepada sesiapa yang suka minum AIS, artikel ini sesuai untuk anda baca. Sememangnya sedap minum air berAIS selepas makan.
Walaubagaimanapun, AIS akan membekukan makanan berminyak
yang baru kita makan. Ia akan memperlahankan penghadaman kita.
Bila lemak-lemak ini terbentuk di dalam usus, ia akan menyempitkan banyak saluran dan lama kelamaan ia akan menyebabkan lemak berkumpul dan kita semakin gemuk dan menuju ke arah mendapat pelbagai PENYAKIT.
Jalan terbaik...adalah untuk minum sup panas atau air PANAS / suam selepas makan.

:Nota penting tentang SERANGAN JANTUNG!!!
Anda patut tahu bahawa bukan semua tanda-tanda serangan jantung akan mula terasa pada tangan sebelah kiri.
Berhati-hati juga pada permulaan sakit sedikit-sedikit pada bahagian atas dada anda.
Anda mungkin tidak akan mengalami sakit dada pada
serangan pertama serangan jantung.
Keletihan dan berpeluh adalah tanda-tanda biasa. Malah 60% penghidap SAKIT JANTUNG tidak bangun selepas tidur.
Marilah kita berwaspada dan berhati-hati..
Lebih banyak kita tahu, lebih cerah peluang kita untuk terus hidup...
PAKAR SAKIT JANTUNG berkata, jika semua orang yang mendapat info ini berkongsi kepada 10 orang yang lain, beliau yakin akan dapat menyelamatkan satu nyawa.
Baca ini..... ia juga mungkin dapat menyelamatkan nyawa anda!!!!

**Sumber Rahsia Hawa

Khasiat Timun Yang Anda Perlu Tahu


Antara khasiat timun yang mesti anda tahu adalah:
1. Amalkan memakan timun setiap hari bagi mengelakkan sembelit.
2. Jus timun amat baik untuk anda yang mengalami gastrik.
3. Seandainya anda campurkan jus timun dengan perahan lobak merah serta daun saderi boleh mengatasi masalah artritis, gout dan reumatik.
4. Sekiranya anda ingin menurunkan berat badan, amalkan memakan timun sama ada secara mentah ataupun yang telah dimasak. Jika minum jus timun setiap hari pun boleh menurunkan berat anda.
5. Timun juga mampu mengubati penyakit disentri (keluar darah semasa buang air besar).
6. Campuran perahan timun, jus lobak serta salad mujarab untuk mengubati kudis.
7. Bagi anda yang masih buntu dengan masalah jerawat, cuba parutkan timun dan campurkan dengan kuning telur.
Kacau bahan tersebut hingga sebati. Kemudian, sapu pada seluruh muka anda. Biarkan selama 20 minit. Setelah itu, bilaslah dengan air bersih. Amalkan seminggu sekali agar jerawat lekas kering.
8. Ada tak yang sakit tekak atau hilang suara?
Jika ada, ambil biji timun dan campurkan dengan sedikit garam. Berkumurlah dengan bahan tersebut beberapa kali sehari.
Insya-Allah, amalan ini akan menyelesaikan masalah anda tu.

** Sumber dari Blog PetuaSejagat

Tips Banyakkan Susu Ibu Dengan Qaseh Gold Adinda


Penyusuan susu ibu TIDAK semudah yang kita bayangkan jika masih belum melaluinya. Betul tak? Bagi saya betul (^___^)

Penyusuan susu ibu memerlukan SEMANGAT dan AZAM yg kuat. Mind set ibu sendiri sangatlah penting. Jangan kita memilih untuk menyusu kerana terikut-ikut dengan org lain. Jika itu yg terjadi anda tidak ke mana.

Pasangkan niat utk menyusukan anak hanya dgn susu ibu dari awal lagi saat anda tahu yg anda hamil.

Bagi yg boleh menyusukan anak secara terus "direct feeding" anda mungkin kurang bermasalah. Tapi bagi ibu-ibu yg bekerja anda harus tahu dan BELAJAR bagaimana utk maintainkan pengeluaran susu ibu ketika anak tiada di sisi (sedang bekerja).

Ianya sangat MUDAH. Hanya perlu faham konsep :

"Pengeluaran vs Permintaan (Supply vs Demand)

Jika ada permintaan maka terjadilah pengeluaran, Jika demand tinggi maka tinggilah supply. Mudah bukan?

Jadi utk ibu-ibu bekerja anda disarankan :

i) Pam secara konsisten. Bagaimana? Setiap 2-3 jam anda perlu kosongkan breast (pam atau marmet). Breast akan menghantar signal kpd otak bahawa demand sedang berlaku (pam / marmet) byklah supply (susu) anda.

ii) PENTING utk badan ibu sentiasa SIHAT dan BERTENAGA bagi memastikan pengeluaran susu tdk terjejas. Makan makanan seimbang. Tidak perlu berdiet. Amalkan makanan Sunnah setiap hari seperti kurma, madu, habbatus sauda, air zam-zam dll. Susah dan kesuntukan masa nak amalkan semua makanan Sunnah tersebut? Qaseh Gold ada semua ini.

iii) Qaseh Gold rasanya sangat SEDAP. Ibu menyusu digalakkan makan makanan yg SEDAP kerana dipercayai bila ibu enjoy dan HAPPY, hormon OKSITOSIN akan meningkat dan susu akan lebih mudah dihasilkan. Tindakan ini lebih dikenali sebagai "let-down reflex" (LDR

iv) Ibu-ibu hindari tekanan @ stress, tekanan mampu membuatkan susu merudum, ini yg biasa saya alami bila emosi tak stabil. Kalau boleh atasi stress supaya ia tidak mengganungu proses penghasilan susu....be POSITIF. Qaseh Gold membantu dalam menstabilkan MOOD, waktu datang bulan hormon akan berubah. Susu mungkin sedikit terjejas. Dengan Qaseh Gold InsyaAllah dpt membantu menstabilkan HORMON.

v) Minum air secukupnya iaitu air suam. Sekurang-kurangnya 3 liter sehari.

vi) Berdoalah kamu kpd Yang Maha Esa. Mohonlah kpdNya semoga dipermudahkan proses penyusuan sehingga 2 tahun seperti yg disyariatkan.

** Kajian sains menunjukkan buah kurma kaya dgn unsur zat besi dan kalsium. Unsur zat besi dan kalsium yg terdpt di dlm kurma adalah unsur yg paling tinggi bagi membentuk susu ibu.

Antara kajian lain yg dijalankan membuktikan bahawa kurma antara makanan yg paling PANTAS diproses sbg bekalan TENAGA. Kurma tersebut akan segera dibakar dan ia akan disalurkan ke bahagian anggota lain dan otak.

Satu kisah di dlm Al-Quran, Surah Maryam ayat 25-26. Ayat ini menceritakan tentang kisah perjuangan Saidatina Maryam ketika mahu melahirkan Nabi Isa Alaihissalam. Saidatina Maryam sedang kesakitan utk melahirkan Nabi Isa, lalu Allah memerintahkan Maryam utk memakan buah Kurma.

"Dan goyanglah pangkal pohon KURMA itu ke arahmu, nescaya pohon itu akan menggugurkan buah kurma. Maka makan, minum dan bersenang hatilah kami, jika kamu melihat seorg manusia, Maka Katakanlah : "Sesungguhnya aku telah bernazar berpuasa utk Tuhan yg Maha Pemurah, Maka aku tdk akan berbicara dgn seorg manusia pun pd hari ini." - Surah Maryam ayat 25-26

Jom berikhtiar dengan QASEH GOLD!!!!
Please LIKE my FB Page
SMS / Whatsapp / Telegram :
019-332 7841

Breastpump Murah & Kuasa Yg Mengagumkan



Dah lama x jenguk blog sendiri sampai dah bersawang kat dlm nie.
Hari nie nak cerita la skit pasai breastpump yg super awesome nie. Nama dia Lacte Duet made in Korea nak habaq hang, ade feeling K-Pop gitew.
Tapi mmg best la pakai breastpump nie. Breastpump nie power tau sbb dia ada 2 motor. Breastpump lain xdak lagi, yg sama dgn dia ada 2 motor setakat nie brand Autumz Passion. Hangpa smua bygkan lah betapa hebatnya breastpump nie. Baguih dia sbb x payah nak bahagi tenaga pam dia. Breastpump lain nak kena bahagi dua sbb ada satu ja motor. Yg ni klu 1 motor buat hal 1 lg bole guna, kira baguih la lagu tue. Harga dia x la mahal mcm brand medela tue. Harga mampu milik RM499. Bole beli kat Fabulousmom, PumpOnTheGo n agen2 jualan dia. Aku beli kat PKNS Shah Alam ja. Nie pun tau sbb aku tanya customer service dia. Bole hantaq servis kat HQ di Puchong. Sapa yg pernah guna medela ckp suction dia sama. So sapa yg x mampu mcm aku nak beli medela bole la beli lacte duet nie ja. Jimat pun jimat, dan yg penting hasil mengagumkan.

posted from Bloggeroid

Alhamdullillah

Hari nie berjaya jgk aku siapkan hampir 90% jubah kembang riau hasil perkongsian otai2 dlm Geng Jahit Fesbuk buat mak tersayang aku. So skang masa utkkan rehatkan minda iaitu masa utk tidoq. Nanti aku post gambar jubah kembang riau utk tatapan hangpa semua. Aku letih sangat2 dah nie. Macam pi membajak tanah sawah kekdahnya. Selamat malam semua. Mimpi yg indah2 saja tau 😊

posted from Bloggeroid

KENALI AUTISME


Secara ringkasnya, Autisme dikategorikan sebagai satu gangguan dimana kanak-kanak mempunyai kesukaran dalam interaksi sosial dan komunikasi (lisan dan bukan lisan), tingkah laku berulang-ulang serta obsesi melampau terhadap sesuatu objek yang berputar, contohnya kipas.

Kenali Petanda Awal Autisme dan Kesan Langsung Kepada Tumbesaran Mereka
Berjumpalah pihak yang lebih pakar untuk merawat Autisme di kalangan kanak-kanak. Jangan ambil enteng.



Turunkan Berat Badan Anda Dalam Masa 6 Minggu

Assalamualaikum and Good Morning semua
Hari nie saya nak share satu information dengan korang semua.
Terutama korang yang teringin sangat nak kuruskan badan dan ditambah2 lagi puasa pun dah tak lama, hanya lagi 3 bulan jer.


Buat pertama kali dlm sejarah, semalam pagi saya ade join program senamrobik yg memang selalu diadakan di Laman Budaya, Shah Alam pada setiap pagi Ahad bermula jam 8.00 pagi.
Instruktor yg dok ajar senam tue ade inform yg sesape berminat utk kuruskan badan before puasa bole la join.
Sila2 lah rajinkan diri anda semua untuk join, okay.
Borang akan diedarkan pada 30hb Mac 2014 iaitu pada pagi hari Ahad.
Setiap minggu selama enam minggu akan diadakan 3 sesi senaman.
Sesi senaman tersebut akan bermula pada minggu hadapan.


Jurulatih bertauliah ini akan mengajar kita teknik senaman dan cara pemakanan yang betul untuk mendapatkan berat yg ideal buat kita.
Dan sememangnya ia bukanlah free of charge yer adik2. Bayaran akan dikenakan, iaitu RM10/- bagi setiap sesi.
Bagi saya kalau nak dibandingkan program kuruskan badan oleh jurulatih terkenal rasanya lagi mahal la kan.
So sape2 yg nak kuruskan badan atau nak kenal fit, jom la join, tak rugi pun.
Yang penting anda sihat dan cantik gojes gitu.
Bulan puasa pun dah tak lama, mesti hari raya pun nak pakai yg cantik2 kan
Tak teringin ker kamu2 kat luar sana tue
Jangan dok bertangguh, korbankan skit kemalasan korang yer
(^________^)

BADAM KAYA PROTEIN


Tahukah anda badam sejenis makanan seimbang yang paling tinggi khasiat antara kekacang?
Ia boleh dimakan mentah, dikukus seperti kekacang atau dijadikan bahan campuran makanan lain.

Badam mengandungi 20 kali lebih banyak protein jika dibandingkan bijirin lain.
Malah, ia mengandungi protein, serat, kalsium, magnesium, kalium, zink, selenium, kuprum, fosforus, biotin, riboflavin, niasin, besi, vitamin E serta antioksida lain.

Kandungan lemak dan karbohidratnya tinggi oleh itu, ia juga mengandungi gula yg tinggi.
Sementara itu, khasiatnya kepada golongan dewasa pula dapat membantu menyihatkan jantung malah turut kaya dengan lemak tak tepu dan vitamin E.

Badam juga salah satu kandungan di dalam Qaseh Junior. Digalakkan untuk diberikan makanan yang terbaik buat anak-anak kita. Didik anak-anak kita dgn cara pemakanan Sunnah seharusnya dari kecil lagi. Makanan yang baik mencerminkan akhlak yang baik. InsyaAllah hasilnya pasti mengagumkan.

Belum cuba belum tahu....so kena la cuba :D
Tak mahal bagi saya kerana 1 botol Qaseh Junior boleh bertahan sehingga 1 bulan dan rasanya pasti sedap. Itu yang buatkan anak-anak saya suka sangat makan berkali-kali.



Harga : RM60/-
tidak termasuk postage
COD area Shah Alam sahaja
PM/Whatsapp : 019-3327841 (Lieza)

KESAN BURUK TIDUR BERLEBIHAN

Assalamualaikum & Good Morning
Hari nie kita bercerita tentang kesan buruk yg kita dpt jika kita tidur berlebihan.
Seelok-eloknya kita nie jangan la berlebih-lebihan dlm apa yg kita lakukan, bersederhana itu lebih baik.

Waktu tidur individu yang mengalami hipersomnia biasanya boleh mencecah lebih daripada 12 jam, sedangkan pola waktu tidur yg normal & anjal untuk orang dewasa adalah dalam lingkungan 6 hingga 8 jam sehari.


i) Kencing Manis

Terdpt beberapa kajian membuktikan bahawa individu yg tidur lebih lama drpd waktu yg sepatutnya cenderung menghidap penyakit kencing manis. Meskipun diketahui ia adalah penyakit turun-termurun tetapi, dgn mengamalkan tidur secara berlebihan risiko mendpt penyakit ini cukup tinggi.


ii) Sakit Jantung

Sekiranya anda biasa tidur lebih dari 8 jam setiap hari maka risiko utk menderita sakit jantung adalah tinggi. Berdasarkan beberapa penelitian yg dijalankan, jumlah tidur 9 hingga 12 jam sehari sangat tidak digalakkan kerana ia melebihi had waktu rehat yg sepatutnya.


iii) Mudah Lupa

Waktu tidur yg lebih dari 8 hingga 9 jam sehari boleh meninggalkan kesan negatif ke atas tubuh badan. Pola tidur berlebihan boleh melambatkan fungsi sel otak sekaligus mengakibatkan masalah ingatan. Jika tdk ditangani segera, ia mungkin lebih membahayakan hingga mengundang risiko nyanyuk.


iv) Kenaikan Berat Badan

Kadar metabolisme dlm badan sangat perlahan ketika anda sedang tidur. Disebabkan itulah bagi individu yg mengamalkan tidur berlebihan berisiko tinggi utk mengalami obesiti sehingga 21 peratus berbanding mereka yg mendptkan tidur secara normal.

Sumber dari Utusan Malaysia

Cara Makan Set Slimming Bajet Shaklee

Assalamualaikum semua yg gojes2

Anda ada masalah berat badan??? Baju banyak yang dah tak muat???? Bila bergerak jer cepat rasa letih and semput????

Dah cuba macam2 cara tapi tak berhasil jugak. Jom kita try diet cara Shaklee. Opppss, Shaklee bukan ubat magik ya, sekali ambik terus kurus yer. Shaklee adalah supplement untuk membantu membentuk tubuh badan yang lebih sihat. Jom kita tengok supplement apa yg ada utk set slimming bajet nie.


Di Shaklee, penurunan berat badan yg mendadak bukanlah objektif. Sebaliknya, Shaklee mengutamakan penurunan berat badan secara sihat dan selamat, tanpa "Yoyo Effect", dan yg paling penting friendly-pocket uolls.

Shaklee tekankan konsep 3B dalam pengurusan berat badan, iaitu BAKAR, BUANG & BINA. Hanya lemak dan kolesterol jahat (LDL) sahaja yg dibakar & dibuang dari badan. Otot yg penting utk METABOLISME badan tidak akan dibakar sekali, malah Cinch Shake Mix ada teknologi "LEUCINE" yang akan mengekalkan dan memelihara kesihatan otot anda

Bagaimana pulak cara pengambilan set nie???

i) Mulakan dgn detox badan dgn Herb-Lax sahaja dlm masa 3-7 hari pertama.
ii) Hentikan pengambilan Herb-Lax dan mulakan supplement memecahkan kolesterol & alfalfa.
iii) Sumber Protein sebaiknya diambil semasa perut kosong iaitu sebelum sarapan, minum petang atau sebelum tidur.
iv) Ambil semula Herb-Lax seminggu 2 kali sahaja. Hari ambil Herb-Lax tak perlu ambik alfalfa.
v) Boleh juga tambah pengambilan Cinch Tea untuk memberi tenaga & meningkatkan metabolisma supaya badan lebih mudah membakar lemak.
vi) Buat senaman ringan pagi atau petang walaupun hanya lompat bintang atau sit up.



Ada kekangan kewangan untuk dapatkan kesemua produk? Paling asas, anda boleh dapatkan 3 produk di atas untuk membantu mengurangkan berat badan secara sihat.

** Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

Saya adalah PENGEDAR SAH SHAKLEE anda di Shah Alam!! Sila SMS/Whatsapp : 019-3327841 (Lieza) untuk self pick-up di Shah Alam.

Your Shaklee Independent Distributor
Lieza Aziz
SMS/Whatsapp : 019-3327841
FB Page : http://www. facebook.com/shaklee4u
Email : organicbeauty83@gmail.com

Teknik Penyusuan Untuk Ibu Baru


Salam & Good Morning everyone

Hari nie saya nak share vidoe tentang tips-tips penting teknik penyusuan bagi ibu-ibu baru.
Jom tengok video nie, please klik link di bwh

Tips-tips penting for new mommies :

i) Jangan tunggu sehingga bayi menangis
ii) Duduk dengan selesa dan letakkan bantal di atas peha & di belakang badan
iii) Seluruh badan bayi perlu menghadap payudara, bukan hanya pusingkan kepala
iv) Biar bayi buka mulut dengan luas supaya bayi masukkan areola (kawasan gelap sekitar puting), bukan sekadar puting ke dalam mulut
v) Bawa bayi ke payudara, bukan payudara ke bayi. Pastikan postur badan betul dan selesa untuk elakkan kesakitan jangka panjang.
vii) Bayi mungkin akan minum 5 sehingga 50 minit setiap kali dan setiap setengah hingga sejam di awal kehamilan.

Satu lagi tip yg penting adalah cara latch on yg betul. 
Jom tengok video nie

Saya harapkan info ini dapat memberi manfaat kpd new mommies & mommies yg lama jugak

Berminat???
Hubungi saya sekarang!!!!
Your Shaklee Independent Distributor
Lieza Aziz
* SMS / Whatsapp : 019-332 7841
* FB Page : http://www.facebook.com/shaklee4u
Email : organicbeauty83@gmail.com

Penapis Air Imtiyaaz Yang HALAL dan MURAH

Saya nak buat satu lagi entry untuk hari nie
Saya nak cerita yang saya memang dah lama dok teringin nak ada satu penapis air kat dalam rumah nie.
Alhamdullillah at last saya berjaya jugak dapatkan satu.
Dah lama dok ushar benda nie kat MUDAH
harganya pasti mampu dimiliki
Namanya penapis air Imtiyaaz Special Edition (SE)
Saya beli dengan harga RM400 henggit termasuk upah penghantaran & pemasangan.
Alhamdullillah nowadays dapat la minum air yg bersih :D
Nie la gambar nya

nie gambar kotak :)


nie gambar penapis airnya :D

Bagi sape2 yang musykil pasal penapis air nie jangan gundah-gulana naaa
Penapis air nie ada tanda HALAL naaa and SIRIM tested :D


Nak tau lebih lanjut bole la pi jenguk2 kat blog brader nie
Dia ada buat COD kat area Selangor

Kalau rajin lagi bole la pi jenguk kat laman web Imtiyaaz sendiri

Jom la kita pakat2 beli dan sokong produk Muslim :D