Usaha Tingkatkan Susu Ibu Untuk Pejuang Susu

Assalamualaikum buat pembaca blog bdk yg comey nie 😊

Dah hampir 11 bulan aku menjadi pejuang susu menyusukan anak aku yg ketiga dgn susu ibu. Dah mcm2 dugaan kena tempuh sampai ke takat nie. Apa2 pun pengalaman nie mmg pengalaman yg terbaik pernah aku lalui. Sbb anak first minum susu formula and yg second susu ibu plus susu formula.

Lepas hari raya puasa 2 bulan lepas production susu aku drop sbb biasa la bila cuti xde la rajin nak mengepam n bagi kat baby pun direct feed. Tue la jadi bila skip jadual pam 😢

Skang nie makin lama pam dok sama ja hasilnya. So end up hari nie aku try jugak ambik milk booster. Konon2 nak stopkan ambik produk express milk booster dan nak try cara alternatif dgn makan makanan milk booster. Tapi hasilnya dok sama ja. So hari nie aku pun dgn tekad pi la kedai Marissa Shoppe di Suri Puteri, Seksyen 20, Shah Alam. Dgn niat nak carik kot2 la ada coklat Mom's, belek punya belek last jumpa, apa lagi trus la beli. Dlm dok belek tue aku jumpa Umma Lacto, harga mahal la skit. Nak sedapkan hati aku ckp nak try dulu coklat Mom's. Lps tue aku pun pi Aeon Big dgn niat nak beli susu utk lactating mom. Aku jumpa Mamil Mama sesuai dgn harga dan berat yg paling penting poket aku 😁

Skang tgh dok taip sambil layan secawan hot chocolate Mamil Mama, sedap minum panas2. Nanti aku cerita lagi kesan lepas ambik produk2 milk booster nie. Jom minum dulu 😊






posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment