Saya Suker Wednesday

pic from hencik Google

Semalam paper last utk Exam KPSL ke skim L29
So pagi semalam saya x terlambat utk sampai ke exam hall since semalam saya ikut NKVE
The previous day saya lambat 5 minit sebab stuck dalam jam di Federal Highway
Tempat exam seperti tahun2 seblm nie, Wisma Sejarah, KL
KL tempat yg mmg faham2 ajer la time peak hour nie kan.
Alhamdullillah last paper semlm sempat saya jawab semua soalannya ^_^
Exam habis pukul 12 tgh hari.
So lepas habis exam ditemani teman setia saya, hencik husband bergerak menuju ke pameran buku international yang terbesar utk thn nie
Tak lain tak bukan pegi jumpa hencik Big Bad Wolf lor ^_^

pic from hencik Google

Mula2 pegi cari jalan terlajak la pulak keluar kat UPM, Serdang
So terpaksa la berpatah balik.
Waktu lunch hour pun manyak nya keleta kat jalan Seri Kembangan tue
So manyak2 bersabar2 la drive kat situ =_=

Nie route map ke situ
pic from hencik Google

Kemudian kami pun sampai ke destinasi yang dituju setelah menempuh jalan yg banyak dgn kenderaan tue
Dah siap parked keta, kami pun memanjat tangga dari basement ke ruang lobinya
Hati aku nie dah berbunga riang, seronoknyer dapat tengok buku2 yg banyak giler
Sampai mata aku pun dah naik juling x tau nak pilih yang mana
Mmg monstrous betul
Bole buku hardcover dgn harga RM8/-
Best tak....best kan
Macam2 buku ader kat dlm tue dari kanak-kanak sampai la utk org dewasa
Dalam banyak2 tempat kat situ ada satu ruang kecil utk Malay Books
Bole pulak hencik husband aku jumpa ^_^
So dia pun apa lagi pi la cari kot2 ada yg berkenan
Aku pulak cari la buku2 yg berkenan dihatiku ini
Sikit kecewa x dapat jumpa buku by Stephen King
sebabnya dah pening x tau nak carik kat mana, sebab terlalu banyak sangat buku
one more reason hencik suami pun dah letih sebab keja shift malam
So pukul 4 petang kita org dah bergerak balik ke Shah Alam

Nie pemandangan kat dlm hall
pic from hencik Google

Dah sampai Shah Alam pukul 4.45 petang
Hencik husband pun cakap "Jom kita pegi ambik anak2, saya dah janji nak belikan donut utk dia org."
So kita org pun terus pegi ambik anak and bawak dia org pegi ke SACC Mall
Sebabnya si kakak nak sangat dari last week makan donut Big Apple
Bila masuk SACC Mall, rupa2nya kat dalam tue tgh buat YEAR END SALE
Ader la barang2 dari Bonia, Jeep etc yg buat SALE
So saper2 yang rasa nak menghabiskan duit tue bole la pegi SACC Mall ^_^


So aku managed membeli 12 biji donut Big Apple
Akak dah siap chop nak donut Alien
So beli la dua bijik sbb selera Abah and kakak sama saja


Nie adalah hasil tangkapan aku di Big Bad Wolf
Si kakak dengan muka yg ceria ^_^
Tak puas rasanya, macam nak borong satu dewan tue
So sape2 yg masih berkesempatan pegi la kalau ader masa
Tak rugi ^_^

No comments:

Post a Comment