Review/Testimoni Hair Wax atau Candywax by Rheavernoz

Assalamualaikum dan Selamat Malam kesayanganku.

Sudah lama saya tidak menulis di sini memandangkan rutin yang agak sibuk. Secara jujurnya kebanyakan dari kita pada hari ini banyak menghabiskan masa menggunakan Facebook dan Instagram. Saya pun begitu jua.

Hari ini saya ingin berkongsi dengan anda semua tentang satu produk "hair wax" yang banyak dijual di pasaran sekarang. Kegunaannya sudah pasti untuk menanggalkan bulu-bulu di bahagian tubuh kita. Tahukah anda penggunaan "hair wax" ini adalah mudah digunakan jika anda tahu caranya. Bagi saya yang sudah agak lewat untuk mengetahui kewujudan "hair wax", saya amat menyukai penggunaan 'hair wax" berbanding pencukur sedia ada atau krim penanggal bulu. Sebab utama "hair wax" dapat menanggalkan bulu-bulu yang tidak diingini sehingga ke akar dan hasilnya pertumbuhan bulu yang lebih halus. Bagi anak-anak muda yang sudah mencapai akil baligh seeloknya gunakan "hair wax" untuk tanggalkan bulu-bulu yang tidak diingini daripada menggunakan kaedah yang konvensional seperti pencukur dan krim penanggal bulu. Kerana anda akan mendapati kulit yang halus dan tidak terhasilnya kesan hitam di kawasan-kawasan yang tidak diingini.

Saya sudah mencuba hair wax dari Rheavernoz teksturnya yang sedikit cair tidak begitu pekat berbanding cold wax yang saya gunakan sebelum ini dari jenama Wawa Wax. Saya akan ceritakan tentang Wawa Wax pada post akan datang. Didatangkan dalam bekas yang mudah untuk dipanaskan di dalam microwave jika anda sukakan tekstur yang cair, sebab saya sukakan tekstur yang cair bagi memudahkan penyapuan ke atas bahagian yang ingin saya buang bulunya.

Tada, inilah rupa bekas "hair wax" dari Rheavernoz, ia lebih dikenali dengan panggilan "Candywax"
 
 

Selepas ini anda pasti seperti profesional yang mahir dalam menanggalkan bulu-bulu seperti profesioanl di Bubblegum Wax. Anda tidak perlu berhabis ratusan ringgit untuk mendapatkan servis "waxing" sebab anda sudah mampu melakukan sendiri di rumah dan yang pasti aurat anda terjaga.


Sila beli yang original yang mempunyai sticker hologram. Jangan beli yang tiruan saya takut tidak berkesan nanti.


Jangan risau disertakan manual penggunaan beserta kain penanggal bulu dan dua batang "stick" kayu untuk membantu anda menanggalkan bulu-bulu yang tidak diingini dengan mudah dan berkesan.


Harga sudah tentu mampu dimiliki iaitu RM35 sahaja. Dengan berat kandungan 450gm mampu bertahan lebih dari 3 bulan sebabya bulu-bulu akan tumbuh semula dan panjang dalam jangka masa 4 minggu ke atas bergantung juga dengan sistem badan kita.

Akhir kata jom kita ramai-ramai amalkan menggunakan "hair wax" di rumah bagi tujuan penjimatan.

No comments:

Post a Comment