Tadika Tunas Bestari


Hari nie hampir setengah hari aku menghabiskan masa untuk register sekolah tadika buat si kakak
Next year kakak dah lima tahun....so dah sampai masanya dia masuk alam persekolahan
Skang nie pun kalau dok rumah pengasuh, dia asyik makan, tengok tv and main saja.
So lepas nie dia kena la belajar satu fasa baru dalam hidup dia
Jenuh la dok memikir kat mana nak hantar dia
Awal tahun hari tue ada register tempat untuk dia kat Restu Kids
Restu Kids nie sekolah Integrated Islamic Preschool
Aku tengok sekolah dia pun mmg nice sesangat la 
Terletak kat Kompleks Taman Seni Islam seberang jalan jer dengan Masjid Shah Alam
Aku yang dah pi sekolah nie memang tertarik la sesangat dgn suasana pembelajaran dia
Tapi apakan daya sekolah nie xdak daycare
So bagi menjimatkan kos perbelanjaan bulanan, aku n encik suami dah sepakat hantar anak kami ke Tadika Tunas Bestari, Seksyen 18
Tadika nie dekat dengan rumah pengasuh aku and ada daycare, so xder la terkejar2 nak ambik kakak
So tiap2 hari senang la sikit nak hantar and ambik si adik and kakak, xdelah terkejar2
Lagi pun next year InsyaAllah kalau ader rezeki ibunyer pun nak sambung belajar
So perbelanjaan bulanan kena rancang betul2, supaya xder short kat mana2.

No comments:

Post a Comment